Dec
2014

Personīgais tēls – nākotnes kapitāls, ko varat veidot jau šodien

title

Personiskais tēls jeb šinī gadījumā zīmols ir ne vien izskats un stils, bet arī reputācija, kas iemantota no sadarbības partneriem, kolēģiem un, iespējams, sabiedrības kopumā. Mārketinga speciālists Zigurds Zaķis apgalvo, ka tēla un profesionālās reputācijas (varam to saukt arī par personisko zīmolu) nozīme ir liela, profesionālo servisu segmentā – radošajās nozarēs, jurisprudencē, medicīnā, konsultēšanā – pat milzīga. Amerikas gigantuzņēmuma Amazon dibinātājs Džefs Bezoss ir pateicis ļoti precīzi: „Tavs brends ir tas, ko cilvēki par tevi saka, kad tevis nav telpā.” Tāpēc tas, ko jūs sakāt, kā izturaties, kā uzvedaties, kā domājat un arī kā izskatāties, ir svarīgs iespaids, ko cilvēki paturēs prātā. Daudzi sevi nenovērtē,  un daudzi sevi vērtē pārāk augstu, tāpēc svarīgi ir saprast, kur un kāda ir jūsu unikālā vērtība. Pirmais, kas būtu jāsaprot, domājot par savu tēlu, ir izejas punkts jeb – kā bijušais Valsts prezidents Valdis Zatlers reiz teica – kas es esmu?, jo katram no mums dzīvē ir vairākas lomas: mājās – sieva, vīrs, dēls, māsa, tēvs utt.; darbā – kolēģis, padotais, priekšnieks utt.; iespējams, vēl citas lomas daudz kur citur. Šīs dažādās lomas rada iekšējo tēlu, veido komunikāciju, attieksmi, kā arī veido tēlu, kuru redz citi. Rakstnieks Džordžs Bernards Šovs ir teicis: „Dzīve nav sevis meklēšana, bet sevis veidošana.” Sava tēla radīšana citu acīs.

Visu rakstu lasiet šeit: Cilvēks – zīmols

Julija_OktobrisJūlija Lobanovska, CVO Recruitment Latvia vadītāja un vadošā konsultante: „Profesionāļa zīmolu veido vesela virkne faktoru – no informācijas masu medijos un sociālajos tīklos līdz kolēģu un sadarbības partneru atsauksmēm, kas par katru kandidātu tiek apkopotas personāla piesaistes projekta laikā. Šai medaļai ir divas puses: šobrīd visi esam kā uz delnas; vienlaikus – mums ir visas iespējas katram pašam veidot un vadīt savu zīmolu. Līdzīgi kā uzņēmuma (produkta) zīmola, arī personīgā tēla pamatā ir vērtības un unikālais piedāvājums jeb USP darba tirgum vai sabiedrībai, vai valstij. Ko unikālu es kā cilvēks un konkrētas jomas profesionālis piedāvāju? Ko un kādā veidā es ietekmēju, un kādas paliekošas pēdas aiz sevis atstāju? Spēcīgs personīgais zīmols ir izveidojies daudziem vadītājiem un kompāniju īpašniekiem, un savā praksē personāla piesaistē esmu bijusi lieciniece tam, cik ļoti šis zīmols var ietekmēt uzņēmuma veiksmīgu attīstību. Piemēram, vadītāja (īpašnieka) iedvesmojošā personība piesaista nozares labākos profesionāļus, tādējādi tiek nodrošināta uzņēmuma veiksmīga attīstība. Vai arī gluži pretējs scenārijs – uzņēmuma īpašnieka odiozā personība ir nozīmīgs šķērslis labu, talantīgu vadītāju piesaistei uzņēmumam, tādējādi var stagnēt pat uzņēmums ar izcilu produktu. Personīgais zīmols daudziem no mums būs atslēga savas personīgās pozīcijas nodrošināšanai un sekmīgai biznesa attīstībai. Tāpēc vērtību apzināšana ko es varu dot citiem izpratnē ir primāra. Lai katra mūsu darbība un sabiedriski paustais viedoklis šodien uzkrātu kapitālu, kas nākotnē kalpos kā sava veida dividendes profesionālajai un biznesa veiksmei!”

Publicēts žurnāla Kapitāls 2014. gada novembra numurā, žurnāliste Laura Zvejniece.