Vai sociālie tīkli palīdz darbinieka piesaistē un karjerā?
Sociālie tīkli var labi kalpot kā palīgrīks profesionālā tēla un kontaktu tīkla veidošanā, kas ir divi būtiski instrumenti karjeras attīstībā. Jo īpaši, ja profesionālā darbība saistīta ar komunikāciju, cilvēkiem. Tomēr nevar uzskatīt, ka profils LinkedIn ir garants laba darba atrašanai. Daudz vērtīgākas būs tiešas rekomendācijas par jums kā labu savas jomas speciālistu, un tās var iegūt tikai strādājot, ne „sēžot” sociālajos tīklos. Latvijas darba tirgus ir visai šaurs, un nereti vienas nozares speciālisti ir savstarpēji labi pazīstami, iesaka viens otru darba devējam. Neviens, lai cik profesionāli izveidots profils, nespēs aizstāt šo personīgo kontaktu. Tāpat sarunu klātienē un enerģijas apmaiņu, kas tajā tiek gūta, neviens tīkls aizstāt nevar. Protams, personāla piesaistē sociālie tīkli tiek izmantoti – uzņēmuma vakanču izziņošanai, darbinieku meklēšanai, papildu informācijas uzzināšanai par kandidātu vai pat veselu atlases kampaņu un darba uzdevumu organizēšanai interneta vidē. Tomēr, cik daudz un kādiem mērķiem sociālie tīkli tiek izmantoti, atkarīgs no katra konkrēta uzņēmuma un cilvēka. Latvijā tā joprojām ir vien neliela daļa. Ja sociālos tīklus izmantojat, pavērtējiet, kā izskatāties publiskajā vidē. Kādu iespaidu par sevi radīsiet, ja jūsu profilā dominēs pašiņi (selfiji), smieklīgie video un ziņojumi par jaunu sasniegtu spēles līmeni? Vēl jo vairāk, ja esat nodarbināts un to visu aktīvi darāt darba laikā. Lai LinkedIn palīdzētu karjerā, parūpējieties, lai jūsu profils ir korekts un viegli atrodams personāla atlases speciālistiem. Veidojiet to kā profesionālu CV ar labu portretfoto un pilnīgu informāciju par savu pieredzi, sasniegumiem un prasmēm. Svarīgi savā profilā ievietot īstos, profesiju raksturojošos atslēgvārdus, pēc kuriem būsiet viegli atrodams un ar kuru palīdzību veidosiet savu pozicionējumu – personīgo profesionālo tēlu! Publicēts arī laikrakstā “Diena” 24.07.2015