Spēja plānot un veidot rakstisku vai mutisku komunikāciju, kas ietekmē un pārliecina izvēlēto mērķauditoriju. Viegli rod citu atbalstu savām idejām, priekšlikumiem, projektiem vai risinājumiem.
Pozitīvi indikatori
- Spēj pasniegt informāciju, akcentējot būtiskākos ieguvumus auditorijai.
- Rod un prezentē atbilstošus un pārliecinošus argumentus.
- Pārliecināšanai izvēlas sarunu biedram vai auditorijai atbilstošu valodu, izteiksmes formas, demonstrē uzskatāmus veiksmīgus piemērus un pozitīvus stāstus.
- Iesaista citus lēmumu pieņemšanas procesā, tādējādi nodrošinot viņu atbalstu projektā vai risinājuma izstrādē.
- Piedāvā kompromisus un identificē abpusēji izdevīgus risinājumus.
- Lai pārliecinātu komandu, procesā iesaista ekspertus un augstākstāvošas amatpersonas, autoritātes.
- Izvēlas atbilstošu laiku un vietu svarīgu jautājumu izskatīšanai.
- Veido labvēlīgu situāciju, piemēram, uz izšķirīgām sarunām aicina maksimāli labvēlīgi noskaņotu personu loku un izvieto sēdvietas tā, lai veidotos pozitīva gaisotne.
- Vadības pārliecināšanai veido atbalsta grupu no kolēģu vidus.
- Mērķtiecīgi veido attiecības ar partneriem, kuri var nodrošināt noderīgu informāciju, zināšanas, profesionālu palīdzību.
- Dibinot attiecības, veido personīgu saikni un demonstrē personīgu interesei (uzdod jautājumus par ģimeni, draugiem, interesēm u.tml.)
- Spēj precīzi paredzēt dažādu lēmumu vai notikumu ietekmi uz organizācijas darbību un plāno atbilstošu stratēģiju.
Negatīvi indikatori
- Prezentējot kādu ideju vai projektu, nesniedz skaidru un pārliecinošu atbildi uz jautājumu “kādu pozitīvu un acīmredzamu ietekmi (produktivitāte, peļņa, efektivitāte) tā nodrošinās?”
- Pirms idejas prezentēšanas nemeklē un neapkopo informāciju par reāliem veiksmīgiem piemēriem.
- Daudz nedomājot piekrīt citu idejām.
- Nemeklē kompromisus.
Kompetenču vārdnīca