Spēja skaidri un lakoniski paust savas domas, viedokli vai idejas rakstiski. Šeit aplūkojam biznesa saraksti.
Pozitīvi indikatori
- Dokumentā (e-pasts, iesniegums u.c.) paustā doma ir uzreiz saprotama.
- Dokuments tiek veidots pēc pārdomātas un viegli uztveramas struktūras, ievērojot principu – ievads, iztirzājums, noslēgums.
- Ievēroti pareizrakstības, gramatikas, rakstības stila principi.
- Dokumentā ir minēta visa būtiskā informācija.
- Saturs un valoda ir atbilstoša biznesa sarakstei.
- Sarežģīta teksta labākai atspoguļošanai un uztveramībai tiek izmantoti attēli vai tabulas, vai grafiki.
Negatīvi indikatori
- Pareizrakstības un stila kļūdas.
- Nav uztverama vai ir grūti saprotama paustā doma.
- Liekvārdība.
Pašattīstības iespējas
- Lai attīstītu rakstiskās komunikācijas prasmes, galvenais ir prakse. Lai sagatavotu svarīgu e-pastu vai dokumentu, lūdz pieredzējušu kolēģu palīdzību vai izmanto paraugus.
- Pārskati sevis sagatavoto dokumentu – vai lasītājam būs saprotama paustā doma un vai nav aizmirsta būtiska informācija (adresāts, sūtītājs, kontaktinformācija)?
- Pirms sūtīšanas vai iesniegšanas pārskati sagatavoto dokumentu, lai pārliecinātos, ka nav gramatikas kļūdu un liekvārdības.
Vadītāju iespējas
- Rādiet piemēru, veidojot konstruktīvu un korektu saraksti ar darbiniekiem.
- Izstrādājiet standarta dokumentu un e-pastu paraugus, kas izmantojami sarakstē ar iekšējiem vai ārējiem klientiem.
- Sekojiet līdzi darbinieku komunikācijas veidam (vai uzticiet šo pienākumu komunikācijas speciālistam) un pievērsiet uzmanību nekorektai sarakstei vai dokumentiem. Norādiet uz kļūdām.
Kompetenču vārdnīca